אזורי טיול פופלריים

תעלת קורינתוס

מידע מעניין ומדריך מיוחד על אזור קורניתוס

תעלת קורינתוס, הממוקמת ביוון לא רחוק מאתונה הקסומה, נחשבלת לאחדהפלאים ההנדסיים המרשימים ביותר בעולם. המקום מושך אליו מטיילים רבים מכל קצבות תבל, הן בזכות ההיסטוריה העשירה שלו והן בשל הנופים המרהיבים והחוויה הייחודית שהוא מציע.

כתבות אחרונות

הבאנו לכם מידע מעניין על המקום, היסטוריה עליו והחשיבות שלו, ונספק מידע שימושי למטיילים המתכננים לבקר במקום שיעשה לכם סדר.

היסטוריה מעניינת של תעלת קורינתוס

רעיון חפירת התעלה שתחבר את הים האיוני לים האגאי דרך איסתמוס של קורינתוס עלה לראשונה כבר במאה ה-7 לפנה”ס על ידי הקיסר הביזנטי פריאנדרוס. אולם, בשל מגבלות טכנולוגיות, הפרויקט נדחה שוב ושוב. לאורך ההיסטוריה, מספר מנהיגים, ביניהם יוליוס קיסר ונירון, ניסו להגשים את החזון, אך ללא הצלחה.

רק בשנת 1881, בעידן המודרני, החלו סוף סוף העבודות על תעלת קורינתוס. הפרויקט, בראשותו של הארכיטקט ההונגרי אייסטבן טירר והמהנדס היווני פאנאיוטיס פרנגוס, ארך 11 שנים והושלם בשנת 1893. התעלה, שאורכה 6.4 ק”מ ורוחבה כ-25 מטרים, חוצבה בעיקר בעבודת ידיים, תוך שימוש בכלים פשוטים כמו מעדרים ופטישים.

מה החשיבות שלה?

תעלת קורינתוס קיצרה משמעותית את מסלול השיט סביב הפלופונס, מה שהפך אותה לנתיב חשוב לסחר ולתחבורה ימית. לפני חפירת התעלה, ספינות שהפליגו מהים האיוני לים האגאי (או להיפך) נאלצו להקיף את חצי האי פלופונס, מסע שארך כשבוע ימים. עם פתיחת התעלה, זמן המעבר קוצר ליום אחד בלבד, מה שחסך זמן יקר וצמצם סכנות כמו סערות ופיראטים.

תעלת קורניתוס אתונה
סירה חוצה את התעלה

תעלת קורינתוס – איך מגיעים וטיפים

מלבד חשיבותה כנתיב תחבורה, התעלה מהווה גם מוקד משיכה תיירותי. מדי שנה, אלפי מבקרים מגיעים לראות את הפלא ההנדסי המרשים, ליהנות מהנופים המרהיבים ולחוות את ההיסטוריה העשירה של האזור.

  1. מיקום והגעה: תעלת קורינתוס ממוקמת כ-80 ק”מ ממערב לאתונה, ליד העיר מודרנית של קורינתוס. ניתן להגיע לאתר בקלות ברכב פרטי, באוטובוס או ברכבת.
  • במידה ואתם מגיעים ברכב פרטי, המיקום המדויק הוא כביש 8, בין מחלף איסתמיה למחלף לוטראקי.
  • אם אתם מעדיפים תחבורה ציבורית, תוכלו לקחת אוטובוס או רכבת מאתונה לקורינתוס, ומשם אוטובוס מקומי או מונית לתעלה.
  1. שעות פעילות ומחירים – תעלת קורינתוס פתוחה למבקרים בכל יום, כולל בסופי שבוע וחגים. שעות הביקור הן בדרך כלל מ-8:00 בבוקר עד שקיעה. עם זאת, מומלץ לבדוק את שעות הפעילות המעודכנות לפני הביקור. כניסה לאתר אינה כרוכה בתשלום, אך עשויה להיות עלות לחניה באזור.
  2. מזג אוויר וביגוד מומלץ  – מזג האוויר באזור התעלה הוא ים תיכוני אופייני – קיץ חם ויבש וחורף קר יחסית וגשום. בעת תכנון הביקור, קחו בחשבון את מזג האוויר והתאימו את הביגוד בהתאם. בקיץ, מומלץ ללבוש בגדים קלים ונוחים, כובע ונעליים סגורות. אל תשכחו למרוח קרם הגנה, כיוון שהשמש עלולה להיות חזקה. בחורף, כדאי לארוז מעיל חם וכובע.
  3. נקודות עניין וצילום
  • גשר תעלת קורינתוס – הגשר מהווה נקודת תצפית מרהיבה על התעלה וסביבתה. זהו גם רקע אידיאלי לצילומים.
  • החומות הבנויות – לאורך התעלה תוכלו לראות את חומות הסלע המרשימות שנוצרו בעקבות החפירה.
  • מעבורת בתעלה – ממרפסת התצפית תוכלו לעיתים לצפות במעבורות חוצות את התעלה, מחזה מרתק בפני עצמו.
  • שרידים ארכיאולוגיים – באזור קיימים מספר אתרים ארכיאולוגיים מעניינים, כמו שרידי דיולקוס, מסילה עתיקה ששימשה להעברת סירות ביבשה לפני חפירת התעלה.טיפים נוספים
קורניתוס
תצלום אווירי של התעלה

כמה זמן להקדיש במקום ויהאם יש אוכל?

עוד כמה טיפים חשובים ששווה לזכור:

  • הקדישו לביקור בתעלת קורינתוס כשעה וחצי עד שעתיים, כדי שיהיה לכם מספיק זמן לחקור את האזור וליהנות מהנופים.
  • במקום יש מספר בתי קפה וחנויות מזכרות, אך האפשרויות מוגבלות. כדאי להצטייד בשתייה ובכיבוד קל.
  • בעת הביקור, זכרו כי מדובר באתר הנדסי פעיל. שימו לב לשילוט ולהנחיות הבטיחות.
  • במידה ואתם מתכננים לשלב את הביקור בתעלת קורינתוס עם אטרקציות נוספות באזור, מומלץ לבקר גם באקרו-קורינתוס, אתר ארכיאולוגי מרשים על צוק סמוך, ובעיר העתיקה של קורינתוס.

שאלות נפוצות

ריכזנו לכם שאלות שחוזרות על עצמן במקום של מטיילים ותשובות עם מידע חשוב:

loader-image

בסביבת התעלה תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לינה, החל ממלונות יוקרה ועד אכסניות וחדרים להשכרה. העיירות הקרובות, כמו קורינתוס ולוטראקי, מציעות מבחר רחב של מקומות אירוח.

בהחלט! אזור קורינתוס מציע שפע של אפשרויות לשילוב אטרקציות נוספות. בין האתרים המומלצים: העיר העתיקה של קורינתוס, אתרי אקרו-קורינתוס והריון, ומקדש אפולו. בנוסף, תוכלו לשלב את הביקור בטיול לאורך חוף הים או ביקור בעיר הנמל הציורית של לוטראקי.

5/5 - 1 הצבעות

Back to top button