אטרקציות באתונה

האי קיאה – האי שהכי קרוב לאתונה ויש לו המון מה להציע!

האי קיאה

האי קיאה, הידוע גם בשם Tzia, הוא אי יפהפה השוכן בים האגאי באזור אתונה, זהו האי הקרוב ביותר ליבשת, הממוקם במרחק של שעה נסיעה במעבורת בלבד מנמל לבריון.

המקום ידוע בחופים המדהימים שלו, במים הצלולים וההריסות העתיקות שלו שקיימות אלפי שנים. זהו יעד פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד, המגיעים לחוות את ההיסטוריה העשירה של האי ואת יופיו הטבעי, ניתן לראות גם באי הרבה תושבי אתונה שאוהבים לנפוש בו.

היסטוריה של המקום ואטרקציות

לאי קיאה היסטוריה עשירה שתחילתה בימי קדם. הוא היה מיושב במקור על ידי האיונים, אשר כינו את האי “קיוס”. במיתולוגיה היוונית העתיקה, קיה הייתה מקום הולדתה של האלה אתנה. האי נכבש מאוחר יותר על ידי הרומאים והביזנטים, שהשאירו אחריהם חורבות וחפצים רבים שניתן לראות עד היום.

אחת האטרקציות המרכזיות באי  היא העיר העתיקה יוליס. העיר הייתה בירת קיאה בימי קדם והיא ביתם של מספר חורבות חשובות, כולל מקדש אתנה והאגורה, או השוק. העיר היא גם ביתם של מספר מוזיאונים, שבהם המבקרים יכולים ללמוד עוד על ההיסטוריה והתרבות של האי.

אטרקציה פופולרית נוספת שאפשר לגלות היא חוף אגיוס ניקולאוס, הידוע במים הצלולים והחוף הרך והחולי שלו. החוף הוא מקום פופולרי לשחייה, שיזוף וספורט מים.

איך מגיעים לאי קיאה ?

הדרך להגעה לאי קיאה היא באמצעות מעבורת באמצעות נמל לבריו שנמצא דרומית לאתונה. מחיר המעבורת משתנה ועולה בטווחים של 13-20 יורו לנוסע, מומלץ להזמין מקומות מראש ולשריין את הנסיעה שלכם, צירפנו לכם מנוע חיפוש והזמנות של מעבורות, יש להקליד בשירות החיפוש: שנמל היציאה הוא: ATHENS, LAVRIO וההפלגה היא ל: KEA, לאחר מכן יפתח לכם אופציות לשריון של מעבורות, הכרטיס מגיע לנייד שלך עם המקום המדויק של ההפלגה.

זו הכתובת של נמל לבריו שממנו מפליגים:Port Authority, Lavrio

אוכל קדימה אוכל

מלבד החופים וההריסות העתיקות שלו, האי קיאה ידוע גם בזכות האוכל והשתייה הטעימים שלו. האי הוא ביתם של מספר טברנות, או מסעדות יווניות מסורתיות, שבהן המבקרים יכולים ליהנות ממנות כמו ג’ירוס, סופלאקי ומוסקה. האי ידוע גם ביינות המקומיים ובשמני הזית שלו, העשויים מהענבים והזיתים הגדלים באי.

ללא ספק, האי קיאה הוא יעד יפהפה ומקסים שמציע משהו לכל אחד ומאוד שווה לבקר בו. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, הליכה על החוף או אוכל ושתייה טעימים ואפילו לינה ללילה אחד או שניים, האי יכול להיות יעד נהדר.

מפת האי:

 

4.7/5 - 12 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button