אטרקציות באתונה

מגדל הרוחות של אתונה – חוויה בלתי נשכחת

מגדל הרוחות אתונה

מגדל הרוחות, המכונה Tower of the Winds, הוא אנדרטה הממוקמת בלב אתונה.  הוא נבנה במאה ה-1 לפני הספירה על ידי האסטרונום אנדרוניקוס מקירוס, ונחשב לאחד משבילי מזג האוויר העתיקים בעולם.

מגדל הרוחות הוא מגדל בצורת מתומן בגובה של כ-8 מטרים. הוא עשוי משיש ויש לו מרפסת הנתמכת על ידי עמודים קורינתיים. המגדל מעוטר בגילופים ובתבליטים מורכבים, המתארים דמויות מיתולוגיות שונות כמו האל דיוניסוס, האל פאן והיצורים המיתיים הידועים בשם גריפינים.

האטרקציה במקום

המטרה העיקרית של המגדל הייתה לשמש כשעון שמש ושעון מים. הוא שימש למדידת השעה ביום ולניבוי מזג האוויר, תוך שימוש בכיוון הרוח ומיקום השמש. המגדל שימש גם כנקודת התייחסות לספינות שנכנסו לנמל פיראוס, שהיה הנמל הראשי של אתונה באותה תקופה.

למרות מקורותיו העתיקים, מגדל הרוחות הצליח לעמוד במבחן הזמן והוא עומד על תילו עד היום. כיום היא מהווה אטרקציה תיירותית פופולרית וסמלה של העיר אתונה. המבקרים יכולים לטפס לראש המגדל וליהנות מנופים פנורמיים של העיר, כמו גם ללמוד עוד על ההיסטוריה והמשמעות של האנדרטה העתיקה הזו.

אז שווה לבקר במגדל הרוחות ?

בנוסף לערכו ההיסטורי והאדריכלי, מגדל הרוחות הוא גם סמל תרבותי חשוב של אתונה. הוא מייצג את ההיסטוריה העשירה של העיר ואת רוחה המתמשכת, ומשמש כתזכורת לעבר התוסס של העיר. בין אם אתם חובבי היסטוריה או פשוט מחפשים דרך ייחודית ומעניינת לבלות את זמנכם באתונה, מגדל הרוחות בהחלט שווה ביקור.

צירפנו לכם גם מפת הגעה למקום: 

 

4.8/5 - 12 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button