אטרקציות באתונה

מקדש זאוס האולימפי

אחת האטרקציות הכי מיוחדות של אתונה זה מקדש זאוס האולימפי שיש המון מה לראות ולעשות בו. הבאנו לכם את כל המידע על המקום: איך מגיעים, כרטיסים, תמונות וטיפים חשובים שצריך להכיר.

מקדש זאוס האולימפי באתונה

מקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus), הידוע גם בשם אולימפיה, הוא מקדש שנמצא באתונה, המוקדש למלך האלים, זאוס. זהו היה אחד המקדשים הגדולים והמרשימים בעולם העתיק, ולקח יותר מ-700 שנה להשלמתו.

בניית המקדש החלה במאה ה-6 לפנה”ס, אך היא הסתיימה רק במאה ה-2 לספירה, בתקופה הרומית. את הפרויקט החל הצורר פיסיסטראטוס, ששלט באתונה במאה ה-6 לפנה”ס, אך הוא לא הושלם עד לתקופת שלטונו של הקיסר הרומי אדריאנוס במאה ה-2 לספירה. המקדש היה כל כך מסיבי שנאמר שהוא נראה מחוף אטיקה, שנמצא יותר מ-20 קילומטרים משם.

המבנה עוצב בסגנון קורינתוס, שהיה סוג של סגנון אדריכלי שמקורו בקורינתוס העתיקה והתאפיין בעמודים המעוטרים ובאלמנטים דקורטיביים שלו. במקדש היו בסך הכל 104 עמודים קורינתיים, שכל אחד מהם היה מעל 40 מטר בגובה. העמודים היו עשויים משיש וקושטו בגילופים ותבליטים מורכבים.

אזור האקרופוליס והמקדש מלמטה:

הוא שימש כמקום תפילה וכמקום לעריכת טקסים ואירועים חשובים. הוא שימש גם כאוצר, שם שמרה העיר על עושרה. המקדש היה סמל חשוב לכוחה ולעושרה של העיר אתונה, וביקרו בו אנשים מכל העולם העתיק.

בנוסף לתפקידיו הדתיים והטקסיים, שימש המקדש גם כמקום מפגש פוליטי. לכאן היו באים אזרחי אתונה לשמוע את גזירות מנהיגיהם ולהשתתף בתהליך הדמוקרטי.

למרות יופיו וחשיבותו, מקדש זאוס האולימפי נהרס במשך מאות שנים. הוא ניזוק ממספר רעידות אדמה ונבזז על חומריו על ידי תרבויות מאוחרות יותר. המקדש נהרס בסופו של דבר בשנת 267 לספירה על ידי ההרולים, קבוצת פולשים ברברים.

כיום נותרו עומדים רק כמה עמודים של המקדש, והאתר מהווה אטרקציה תיירותית פופולרית באתונה. העמודים ששרדו הם עדות לפאר והוד של העולם העתיק ומשמשים תזכורת להישגיהם המרשימים של היוונים הקדמונים.

כרטיסים למקדש זאוס האולימפי

המקום נחשב למאוד מתוייר וניתן לשריין אליו כרטיסים מראש דרך אתרי הזמנות כרטיסים מוכרים. מומלץ לשריין בשיא העונה (בקיץ). הבאנו לכם כמה אופציות לשריון מקום. לאחר ההזמנה מקבלים את הכרטיס לנייד:

לבדיקת זמינות כרטיסים למקום דרך Tiqets לחצו כאן

לבדיקת זמינות כרטיסים דרך Viator לחצו כאן

איך מגיעים למקום ?

המקום ההיסטורי ממוקם ממש בלב אתונה, ליד האקרופוליס. הדרך הקלה ביותר להגיע לשם היא על ידי נסיעה במטרו לתחנת “אקרופולי” (Akropoli), שנמצאת במרחק הליכה קצר מהמקדש. לחילופין, אתם יכולים לקחת אוטובוס או מונית למקדש. אם אתם נוהגים, תוכלו למצוא חניה באזור שמסביב. המקדש פתוח לקהל הרחב וניתן לבקר בו מדי יום בדרך כלל.

מפת הגעה למקדש:

4.9/5 - 23 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button