אטרקציות באתונה

שייט מאתונה לאיים

כל סוגי השייט וכל האיים שצריך להכיר!

שייט מאתונה, או מפיראוס לאיים הסמוכים נחשב לאחת מהאטרקציות המרכזיות למטיילים באתונה! עשינו לכם סדר עם כל סוגי השייט, סוגי ההפלגות והקרוזים, הזמנת כרטיסים ועוד – יוצאים לדרך!

כתבות אחרונות

למה כדאי לקחת שייט באתונה לאיים סמוכים?

השייט הוא ללא ספק אחת הדרכים הטובות והנוחות ביותר לטייל ביוון ובאתונה בפרט. הוא מאפשר לכם לראות הרבה מקומות, איים ונופים מרהיבים בזמן קצר יחסית, בלי להתעסק עם לוגיסטיקה מסובכת של טיסות ומלונות. פשוט לעלות על אוניה אחת ולתת לה לשאת אתכם אל עבר הפנינים היפות של הים האגאי.

היתרונות של שייט הם רבים – קודם כל הנוחות. ברוב החבילות הוא כולל גם ארוחות והפעיוליות והבידור כלולים במחיר.

המפרץ הסרוני – רוב ההפלגות מתחילות מנמל פיראוס באתונה, ומשם יוצאים דרומה אל עבר המפרץ הסרוני (Saronic Gulf). זהו אזור מדהים עם חופים חלומיים, מפרצונים טורקיזיים ואיים מקסימים שמזמינים אתכם להתאהב בהם.

סוגי הפלגות באתונה

אז עשינו לכם סדר עם סוגי ההפלגות שייט מאתונה לאיים הכי פופלריות, מידע מדויק על מה מקבלים והזמנת כרטיסים:

שייט לאגיסטרי, מונה ואגינה עם ארוחה

השייט הראשון הוא למפרץ הסרוני לאזור שלושת האיים, הוא כולל חופים נהדרים, אופציה לשכור אופניים, משקאות, חטיפים ווארוחת צהריים על הסיפון. יש גם קפה ובירות ללא הגבלה והוא נחשב לאחד הנפוצים.

מה כלול:

  • שייט של יום שלם במפרץ הסרוני על סירת מפרש מסורתית עם צוות מקצועי של 4-5 אנשים.
  • סיור בחופי האיים אגיסטרי ואגינה.
  • קפה, מיצים, פירות, חטיפים, ממתקים ועוד במהלך השייט.
  • ארוחת צהריים יוונית טעימה עם יין ובירות מקומיות.
  • עצירות לשחייה, שנורקלינג שיזוף.
  • ציוד שנורקלינג ומים.

סרטון של השייט:

הזמנת כרטיסים:

מחיר כרטיסים נע בטווחים של 140-170 יורו לבן אדם והוא למעשה סוגר לכם יום כיף שלם, להלן אופציות להזמנת כרטיסים:

למזמינים דרך אתר Tiqets יש לנו קוד קופון של 5% הנחה, הקליו קוד קופון TICLI

ספק:

מחיר:

הזמנת כרטיסים

מ-151€

מ-149€

  • המחיר לילדים עד גיל 10 הוא 99 יורו (יש לבחור במהלך ההזמנה)
  • הנחיות הגעה יתקבלו לאחר ההזמנה כולל איסוף במידת הצורך, או כתובת הפלגה (בד”כ מנמל פיראוס).

סוגי קרוזים ושייט נוספים לאיים הסמוכים לאתונה

יש עוד מגוון רחב של קרוזים שכל אחד מציע דברים שונים, בגדול רובם מציעים את אותו מסלול (עם ובלי אוכל) והמחיר לבן אדם הוא החל מ-99 יורו:

להזמנת כרטיסים ולצפייה בכל סוגי ההפלגות לחצו כאן

מעבורת מאתונה לאיים: אגינה, הידרה ואגיסטרי

אופצייה נוספת למעבר לאיים היא הפלגה דרך מעבורת המחיר נע בטווחים של 15-20 יורו לכיוון. מדובר על אופציה זולה יותר שמשמת בעיקר כאמצעי תחבורה וללא אוכל, או שתייה. המעבורות יוצאות בשעות קבועות לכל אחד מהאיים ומומלץ להזמין מראש כרטיסים דרך אתר המעבורות של יוון. להלן מנוע חיפוש דרך אתר המעבורות של יוון, יש להקליד את נמל פיראוס ולבחור את האי שרוצים להפליג אליו ותאריכים:

 

  • ניתן גם להזמין שייט מאתונה למיקונוס, או סנטוריני.

מידע למטייל על האיים הסרוניים

להלן ריכוז מידע שימושי שיעזור לכם בטיול של כל אחד משלושת מהאיים:

1 אגינה (Aegina)

אגינה היא האי הגדול והמרכזי ביותר מבין השלושה, והיא גם בעלת ההיסטוריה העשירה ביותר. בעת העתיקה, היא הייתה אחת הכוחות הימיים החזקים ביוון ומרכז מסחרי משגשג. עד היום ניתן לראות שרידים מרשימים לעברה המפואר, כמו מקדש אפיאה (Aphaia) המדהים מהמאה ה-5 לפנה”ס, אחד המקדשים הדוריים השמורים ביותר ביוון.

האי מפורסם גם בפיסטוקים המשובחים שלו, הנחשבים לטובים בעולם. בכל רחבי אגינה תוכלו למצוא חנויות, דוכנים ומסעדות המציעות מוצרים טריים ומאכלים מקומיים מפיסטוקים. בנמל העיקרי של האי תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות, עם הבתים הצבעוניים והכנסיות הביזנטיות, ולהרגיש את האווירה היוונית האותנטית. או לשכור קטנוע ולנסוע לכפרים הציוריים כמו פרדיקה (Perdika) עם הטברנות הנהדרות על הים.

הדבר הכי מומלץ באגינה הם החופים המדהימים של האי. כמו חוף מאראתונה (Marathon) עם מי הטורקיז והחול הזהוב, או חוף פרדיקה הקסום והשקט. גולת הכותרת היא חוף אגיה מרינה (Agia Marina) עם אינסוף האפשרויות לספורט ימי, מסעדות דגים מעולות ומועדוני חוף שווים.

שייט והפלגה להאיים הסרוניים - האי האגינה
אזור הנמל של אגינה

2. הידרה (Hydra)

אם אגינה היא “האחות הגדולה”, אז הידרה היא האחות הקטנה והמיוחדת. זהו אי ללא כבישים וכלי רכב כלל, מלבד כמה רכבים חשמליים של תושבים ובעלי עסקים. האווירה כאן רגועה ורומנטית להפליא, והעיירה הראשית הידרה טאון (Hydra Town) נראית ממש כמו גלויה עם הנמל הציורי שלה, הסמטאות הצרות, והבתים הלבנים עם הגגות הכתומים.

מלבד הליכה ברגל באווירה הקסומה של הידרה, אפשר גם לשכור פה חמורים או סוסים לטיולים בהרים ובשבילי החוף. טיול רגלי או רכיבה קלילה יביאו אתכם אל מנזרים עתיקים כמו מנזר הפרופטיס אליאס (Profitis Ilias) על פסגת ההר, או חופים נפלאים ונסתרים כמו חוף ביסטס (Bisti), חוף קמיני (Kamini) או חוף ליימנריה (Limnioniza) הבתולי.

לא פחות מומלץ הוא פשוט לשבת באחת הטברנות לאורך הנמל, ליהנות מאוכל יווני אותנטי ועסיסי ולצפות באנשים. הידרה היא מקום אהוב על אמנים רבים, והאווירה הבוהמיינית שלו מורגשת בכל פינה. בערב כדאי לשתות משהו באחד הברים הקטנים, ואם בא לכם קצת אקשן תמיד אפשר לשכור סירה ולצאת לשייט רומנטי מסביב לאי.

הפלגה לאי הידרה מאתונה
האי הידרה

3. אגיסטרי (Agistri)

אם אתם מחפשים חוויה של חופים חלומיים ונופים עוצרי נשימה, אבל רחוק מההמולה והמון תיירים – אגיסטרי הקטנטונת היא בשבילכם. זהו אי קטנטן, ירוק ובתולי ברובו, מושלם לטיולי יום או נופש שקט ורגוע.

בכל האי יש רק שלושה כפרים – מגאלוכורי (Megalochori), סקאלה (Skala) ומטאנה (Metana), כשהאחרון הוא הגדול והתוסס ביותר, עם טברנות, ברים וחנויות לאורך הנמל. ממש מעל הכפר תוכלו לבקר בכנסייה הקטנה והציורית של אגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos) ולהשקיף אל הנוף המדהים של הים.

החוויה האמיתית של אגיסטרי מחכה לכם בחופים המדהימים שלה, טורקיזים וזהובים להפליא. החופים היפים ביותר כמו חוף Aponissos, חוף Dragonera או חוף Mareza נגישים בקלות ברגל או בקטנוע מהכפרים הראשיים.

עוד דבר מיוחד שאפשר לעשות באגיסטרי הוא לשכור קיאק או סאפ (SUP) ולחקור את המערות והמפרצים הנסתרים סביב האי. המסלול המפורסם ביותר הוא מחוף Skala אל “הכנסייה הכחולה” (Blue Church), נקודה עם טורקיז עמוק במיוחד בה ניתן לקפוץ למים מהסלעים.

שייט מאתונה לאיים
אגיסטרי – חופים בתוליים

שייט מאתונה לאיים – כל סוגי ההפלגות

להלן ריכוז של אופציות הזמנה לכל סוגי השייט דרך אתר GYG שמתמחה בכרטיסים לאטרקציות באתונה:

Powered by GetYourGuide

loader-image

יש כמה דרכים להקל על תסמיני מחלת ים. ראשית, הקפידו לאכול ארוחה קלה ולהימנע מאלכוהול לפני ההפלגה. בחרו מקום ישיבה במרכז הספינה, שם יש פחות תנועה. הביטו אל האופק והישארו באוויר הפתוח אם אפשר. אפשר גם לנסות צמידים נגד בחילה או אקופרשר, או במקרים קשים יותר - תרופות נגד בחילה. בהפלגות קרוז הגדולות יש בדרך כלל פחות תחושת תנועה, והמרפאה בספינה מציעה עזרה במקרה הצורך.

רוב ההפלגות מתאימות ובטוחות למשפחות עם ילדים, כל עוד ההורים משגיחים עליהם היטב ונשמעים להוראות הצוות. הרבה ספינות קרוז מצוידות בחגורות הצלה לילדים ומציעות אפילו פעילויות והפעלות במיוחד לקטנים. בשייט פרטי חשוב לתאם מראש עם הספק לגבי ההתאמה לגילאי הילדים. תינוקות עלולים להיות רגישים יותר לתנועת הספינה, אז שווה להתייעץ עם רופא ילדים לפני ההפלגה.

4.8/5 - 5 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button