מגזין אתונה

אתונה בכריסמס – חוויה בלתי נשכחת

אתונה בכריסמס – חג המולד באתונה

הכריסמס באתונה שהוא למעשה חג המולד הוא זמן לחגוג עם משפחה וחברים. הרחובות מלאים בקישוטים, מוזיקה ואורות היוצרים אווירה קסומה. ישנם אירועים רבים המתרחשים בכל רחבי העיר במהלך תקופה זו, כולל קונצרטים, שווקי חג המולד ועוד.

מדובר על תקופה נהדרת לשנה לביקור בעיר ויש המון אטרקציות ודברים מיוחדים בה שנותנים נופך מיוחד לטיול בבירת יוון.

אחת המנות הפופולריות ביותר באתונה בתקופה זו היא עוגת הענבים והאגוזים של חג המולד. זהו קינוח יווני מסורתי שקיים כבר מאות שנים. עוגה זו עשויה עם שכבה של ממרח שקדים ולאחר מכן מרופדת עם אגוזי מלך, צימוקים, סוכר וקינמון.

מה יש לעשות באתונה בחג המולד ?

להלן האטרקציות המרכזיות שכדאי לכם להכיר באתונה בכריסמס !

אתונה היא עיר שחוגגת את חג המולד בצורה מאוד ייחודית. יש הרבה דברים לעשות באתונה בחג המולד, כולל מיסת חצות ערב חג המולד היוונית-אורתודוקסית המסורתית, ביקורו של סנטה קלאוס ב-24 בדצמבר, והחגיגה המסורתית של Panagia Portaitissa.

מיסת חצות בערב חג המולד: זוהי אחת המסורות הפופולריות ביותר באתונה. היא מתקיימת בערב חג המולד בשעה 23:00 בכנסיית סנט ג’ורג’ ונמשכת עד 01:00. הכנסיות מעוטרות באורות ונרות וכן פרחים ועצים שזכו לברכה על ידי כמרים מכל רחבי יוון.

הביקור של סנטה: ב-24 בדצמבר, סנטה קלאוס מבקר באתונה למשך שעה מ-9 בבוקר ואילך כדי לחלק מתנות לילדים שהיו טובים במהלך השנה. מסורת זו מתרחשת מאז 1823 כאשר קבוצת ילדים יצאה לפגוש את ניקולס הקדוש (סנטה קלאוס) לאחר שמסר את מתנותיו לכפר שלהם במהלך סערת חורף, אך מצא אותו נעלם כשהגיעו הביתה

בנוסף כדי גם לבקר באתרים ההיסטוריים בעיר שמעוצבים במיוחד לכרסימס כמו: אקרופוליס, הפרתנון או במקדש זאוס האולימפי.

פלאקה – וחקרו את רחובותיה הצרים, הכנסיות הישנות והחורבות העתיקות. – בקרו בגליפאדה ותראו את עצי האורן היפים שלה. – חקור את כיכר סינטגמה וקבל את הארכיטקטורה היפהפיה שם כמו גם את האווירה החגיגית.

באתונה יש אירועים ופסטיבלים רבים לחגוג בתקופת חג המולד. לדוגמה, ישנם ריקודים יווניים מסורתיים המתקיימים במקומות שונים ברחבי העיר. ישנם גם שירים מסורתיים המושרים במהלך הריקודים הללו בליווי תופים וטמבורינים. האירוע הפופולרי ביותר באתונה בתקופה זו הוא ההתגלות שבה מתאספים אלפים מול הקתדרלה של אתונה כדי לראות דמות של ישו התינוק נישאת ברחובות על ידי ילדים יוונים.

מומלץ גם לבקר בעיר העתיקה בתקופה זו.

 

 

5/5 - 22 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button