אטרקציות באתונה

אגם ווליאגמני – מדריך טיול לאגם המרהיב בעיר!

אגם ווליאגמני אתונה

אגם ווליאגמני הוא אגם בחלק הדרומי של אתונה, יוון. זהו אחד המקומות המתויירים ביותר ויעד תיירותי פופולרי עם המון דברים לעשות בו.

האגם נמצא בגובה של כ-1,100 מטר ושטחו כ-2.5 קמ”ר. הוא נוצר במהלך עידן הקרחעל ידי פעולת ההמסה של קרחונים ושדות שלג, שיצרו סכר בהרי פנאטולי ליצירת אגם קרחוני. מפלס המים משתנה עם שינויים במשקעים והפשרת שלגים.

מפלס המים של האגם נע בין 6 מטר מתחת לפני הים ל-18 מטר מעל פני הים במהלך החורף והקיץ בהתאמה. האקלים ממוזג, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 5 מעלות צלזיוס ל-15 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה, לכן אם אתם רוצים לשלב שחייה במקום הזמן הכי טוב הוא שיא הקיץ.

לאגם ווליגמני יש היסטוריה עשירה, עם קשר לאגדות ומיתוסים יוונים עתיקים. האגם הוזכר לראשונה על ידי הומרוס באודיסאה שלו כאחת המתנות הרבות שנתן לו המלך מנלאוס לאחר שובו מטרויה.

מה יש לעשות באגם ?

יש הרבה דברים שניתן לעשות באגם כמו: לבקר באתר הארכיאולוגי הסמוך של Eleusis העתיקה, ללכת לשחות במים הצלולים שלו או פשוט להירגע על אחד החופים היפים שלו.

הדבר שאנחנו חושבים שהכי צרי לעשות במקום זה פשוט להנות מהטבע המדהים והיופי שלו.

בנוסף תמצאו במקום מסעדות מצוינות, חופים, אופציות לשייט, הארמון של דינוסס ועוד.

שימו לב שבמידה ואתם יושבים באחד החופים של האגם ורוצים כיסא ושמשיה תשלמו סכום של 15 יורו.

אגם ווליאגמני דרכי הגעה

ישנן שתי דרכים להגיע למקום- מ-Mysore או מ-Kalhatti. מסלול קלהטי קצר יותר אך הגישה לשמה קצת קשה.

ההנחיות ניתנות להלן:

1) מ-Mysore, סעו לכיוון Kalhatti דרך NH-7.

2) לאחר שתגיעו ל-Kalhatti, פנו שמאלה בכביש המוביל לאגם Valigamani.

3) המשיכו בכביש עד שתגיעו לקצהו שם יהיה שלט שאומר “אגם וליאגאמני”.

ניתן גם להגיע עם מוניות, מומלץ להשכיר רכב ולהגיע עצמאית.

מלונות מומלצים באזור אגם ווליאגמני

אזור האגם מוקף במלונות נהדרים שנותנים לחופשה באתונה קצת אווירה שונה. המלונות בדרך כלל עם בריכה ושילוב של נוף טבעי. בכל האזור עצמו יש כ-8 מלונות נכון לשנת 2023, הבאנו לכם את 4 המלונות הכי מומלצים על פי חוות דעת של מבקרים ומיקום גיאוגרפי.

1. סוויטות ווילאגמני

מלון סוויטות ששוכן באזור האגם ונמצא במרחק הליכה מהחוף. בנוסף תוכלו להגיע בקלות מהמלון לאזור גליפדה שידוע בחיי הלילה ואזורי הקניות השוקקים שלו. הלינה היא על בסיס סוויטות ויש חדרים עם נוף לים. החדרים מרוהטים היטב ויש גם מסעדה במלון. יש בריכה והוא במרחק של 15 דקות נסיעה ממרכז אתונה. מחיר ללילה בעונה מתחיל מ-1,000 ש”ח

בדקו זמינות חדרים בסוויטות ווליאגמני

2. מלון אזור

מלון אזור יושב ממש על החוף ולא רחוק גם מהמרינה עצמה. האירוח עם חדרים מאובזרים ויש אפשרות גם להזמין חדר עם בריכה פרטית. הלינה על בסיס ארוחת בוקר ומדובר על מלון בעיצוב מודרני וחדש. החדרים נוחים מאוד ויש שירות השכרת רכבים דרך המלון. במרחק של קילומטר וחצי מהאגם. מחיר ללילה בעונה מתחיל מ-1,300 ש”ח

בדקו זמינות חדרים במלון אזור

3. מלון בוטיק מרגי

מלון 5 כוכבים היחיד באזור ונחשב לאחד היוקרתיים ביותר באגם. במלון תהנו מעיצוב חדשני, אוכל מעולה וסוויטות פשוט יפות וקלאסיות. המלון נמצא על הים והלינה היא על בסיס ארוחת בוקר. יכ-2 מסעדות גורמה טובות שתוכלו להנות בהם ואף חווה שניתן לסייר בה. טיפולי ספא, מרכז כושר ועוד שלל פינוקים. מחיר ללילה בעונה מתחיל מ-1,700 ש”ח

בדקו זמינות חדרים במלון מרגי

בנוסף למלונות אלה צירפנו לכם רשימה עונתית של מבצעי מלונות דרך בוקינג עם הנחות מיוחדות – דרך הקישור המצורף:
Booking.com

שורה תחתונה

ללא ספק מדובר באחד האגמים היפים ביותר שיש ליוון להציע וטיול במקום מתאים לכל המשפחה ליום כיף נהדר במים הצלולים.

תוכלו להנות מהאוכל במקום, קיאקים ומהנוף הייחודי רק למקום, בנוסף יש שלל מלונות מצוינים שנמצאים באזור ואנחנו ממליצים בחום להקדיש טיול לאזור, אם אתם מחפשים אופציה ללינה קרובה באתונה בשילוב של בריכות, שקט וחיי לילה – ללא ספק לינה באזור האגם יכולה להיות אופציה מעולה.

כן, האגם בטוח לשחייה, שכן המים מתמלאים כל הזמן על ידי הים, ומסננים ומטוהרים ללא הרף דרך מערות תת קרקעיות. טמפרטורת המים היא חמימה ונעימה ונעה בין 22 ל-29 מעלות צלזיוס, מה שהופך את המקום לטוב לשחייה במהלך כל השנה.

האגם פתוח כל יום בין השעות 8:00-20:00 בחודשי הקיץ (אפריל עד אוקטובר), ובין השעות 8:00-17:00 בחודשי החורף (נובמבר עד מרץ).

כן מחיר הכניסה למבוגרים הוא 12 אירו בחודשי הקיץ ו-9 אירו בחודשי החורף (בממוצע). ילדים מתחת לגיל 4 יכולים להיכנס בחינם, ילדים בגילאי 4 ל-12 יש דמי כניסה מופחתים.

ישנם מספר מתקנים זמינים במקום , כולל מלתחות, מקלחות, כסאות נוח, שמשיות ומסעדה שמגישה אוכל ושתייה. תוכלו גם לשכור מגבות וציוד שנורקלינג.

לא, אסור להביא אוכל מבחוץ, כפי שציינו יש אוכל ואופציות לרכישה במקום במחירים נוחים.

ישנם מספר בתי מלון ואתרי נופש הממוקמים ליד האגם, כגון Divani Apollon Palace & Thalasso ומלון מרגי, כפי שציינו בכתבה.

תמונות של אגם ווליאגמני

הבאנו לכם כמה תמונות יפות של האגם:

אגם ווליאגמני
אגם ווליאגמני בשקיעה
תמונה מרחוק, צילום Tzovara Erietta

 

צילום תמונה ראשית, GeorgeBRAINiac

4.7/5 - 45 הצבעות

כתבות אחרונות

Back to top button